Könsbytte!

Uppgift 2 Tänk dig att du skulle tvingas eller få möjligheten att byta kön. Fundera och beskriv hur ditt liv, dina intressen eller beteendemönster skulle kunna tänkas förändras om du bytte kön. Diskutera hur stor del av din personlighet som är beroende av kön.
En väldigt absurd fråga tycker jag. Jag skulle aldrig vilja göra det i alla fall, men hur som helt så tycker jag att OM jag bytte kön skulle jag inte vara som jag är nu. Skulle ha helt annan kropp och andra intressen. Jag skulle t.ex. inte kunna umgås med killar lika så mycket för kanske skulle bli kallad för HORA. Jag skulle inte kunna vara så ”killig” helt enkelt. Man uppfostras till den man, det är därför jag tycker att man inte alls skulle bytta kön. Man blir en helt annan människa med andra intressen. Som kille lägger man mycket tid på sport. Jag menar inte tjejer inte tränar kampsport men killar gör det mest. Som tjej lägger man mycket tid på smink och håret. Tjejer går upp tidigare än de bör bara för fixa håret och ja, fixa sig helt enkelt. Jag menar inte att kilar inte gör det. Jag menar kolla på mig. Nej jag skämtar men killar gör det också och det är stora skillnader. Mitt liv skulle förändras väldigt mycket. Jag skulle bli en helt ny människa (OM jag bytte kön till kvinnligt) så skulle jag vara mer sådan person som berättar all detaljer i en händelse vilket tjejer är väldigt bra på. Medan killar går mer rakt på sak. Väldigt mycket skulle alltså förändras. Men jag skulle i alla fall aldrig gjort det för jag trivs som jag är. Mycket av min personlighet är beroende av mitt kön. Mina egenskaper skulle inte vara som de är nu eller skulle de? Man vet ju inte. Man blir uppfostrad i olika städer, olika kulturer och har olika uppfattningar om saker och ting helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0